تبلیغات
CRM and Marketing - 7 ایده برای برنامه وفاداری مشتری جهت رونق به کسب و کار شما

7 ایده برای برنامه وفاداری مشتری جهت رونق به کسب و کار شما

شنبه 14 مرداد 1396 02:00 ب.ظ   نویسنده : Ehsan Pilehvar      


برنامه وفاداری یک برنامه پاداش ارائه شده توسط یک شرکت به مشتریانی که اغلب به صورت مداوم از شما خرید می کنند و یا ترغیب مشتریان دیگر برای خرید از شما. یک برنامه وفاداری می تواند یک خدمات رایگان، پاداش، کوپن ها یا حتی محصولات آزاد را پیشبینی کند. طبق گزارش سرشماری در سال 2015، خانوارهای آمریکایی در برنامه های وفاداری به طور متوسط 29 عضو دارند، اما تنها 12 نفر از آنها فعال هستند. شرکت ها پول و وقت خود را از دست می دهند و مشتریان از کسب و کارهایی که به آنها وفادار هستند ارزش بیشتری نمی برند.

این سوال که چگونه می توان ارزش های کافی در برنامه های خود اضافه کرد تا مشتریان خود را بازگرداند برای مجموعه هایی مطرح میشود که با توجه به رقابت در بازار و اشباع شدن آن مطلع و در جستجوی راهی برای جذب مشتریان قبلی خود هستند.

وقت آن رسیده است تا بخش فروش به دنبال سیستم های پاداش پیچیده و ارزش واقعی برای مشتریان با استفاده از برنامه وفاداری خود باشند. در اینجا چند ایده برای برنامه های وفاداری مشتری وجود دارد که ممکن است به کسب و کار کمک کند.

از یک سیستم ساده استفاده کنید
این رایج ترین روش برنامه های وفاداری است. مشتریان مکرر امتیاز می گیرند که به نوعی پاداش می پردازند. این که آیا این یک تخفیف، یک هدیه بی نظیر، و یا خدمات مشترکین خاص است، مشتریان به سمت مقدار مشخصی از امتیازات برای جبران پاداش خود کار می کنند

با این وجود، شرکت های بسیاری از این روش ها، ارتباط بین نقاط و پاداش ملموس را پیچیده و گیج کننده می دانند.

"چهارده امتیاز برابر با 10 هزار تومان است و 20 هزار تومن خرید بعدی شما در ماه فروردین شامل 50?  تخفیف میباشد"

... این پاداش نیست، این سردرد است.

اگرچه یک سیستم امتیاز، شاید شایع ترین شکل از برنامه های وفاداری است، لزوما برای هر نوع کسب و کار قابل استفاده نیست. برای کسب و کارهایی که مکررا خرید کوتاه مدت را تشویق می کنند، این بهترین کار است.

یک رستوران زنجیره آمریکایی شناخته شده نمونه ای از یک شرکت است که برنامه وفاداری مبتنی بر امتیاز را به خوبی اعمال می کند. مشتریان با هر خرید کارت خرید آن رستوران را دریافت می کنند و کارت صرف مقدار پول می شود. هر 50 دلار یک مشتری رایگان. مهم نیست که این آیتم با یک ساندویچ بزرگ یا یک اسموتی کوچک باشد: هنگامی که مشتری 50 دلار کارت خود را ثبت کند، رایگان مخایبه خواهد شد.

 

        2. سیستم چند سطحی

از یک سیستم چند سطحی استفاده کنید تا وفاداری در مشتری متحمل شوید و به خرید بیشتر تشویق شود.

پیدا کردن تعادل بین پاداش های قابل دستیابی و مطلوب برای اکثر شرکت های طراحی برنامه های وفاداری چالشی است. یکی از راه های مبارزه با این، پیاده سازی یک سیستم مرتبه ای است که بر پایه وفاداری اولیه و تشویق خرید بیشتر است.

بزرگترین تفاوت بین سیستم امتیاز و سیستم چندسطحی این است که مشتریان از برنامه وفاداری کوتاه مدت نسبت به ارزش دراز مدت از برنامه وفاداری به ارمغان می آورند. شما ممکن است برنامه های گوناگون را برای تعهد بالا، کسب و کارهای بالاتر قیمت گذاری مانند خطوط هوایی، کسب و کار مشتری محور و یا شرکت های بیمه بهتر کار کنید.

برای بررسی بهتر در آژانسهای هوایی میتوانند مشتریان باشگاه خود را در سطح های مختلف تعریف کنند و به آنها امتیاز دهند به این صورت که اعضای باشگاه را در ابتدا رده قرمز (red Club) قرار می دهد و سپس سطح های آنرا به ترتیب به سطح نقره ای باشگاه(Club Silver) و سپس به سطح طلایی از باشگاه مشتریان(Club Gold) ارتقا میدهند.

  • اعضای قرمز باشگاه تخفیف 5% روی بلیطهای هوایی و پروازهایی در زمان پرواز، دریافت تخفیف در اتومبیل اجاره ای از فرودگاه، پارکینگ فرودگاه، هتل ها.
  • اعضای نقره ای باشگاه 50% امتیاز بیشتری نسبت به سطح قرمز را در پروازها به دست می آورند و خرید بلیط و تخفیفات بیشتر بر روی بلیط های و هتل ها را دارند.
  • اعضای طلایی باشگاه می توانند به علاوه امکانات اعضای قرمز و نقره ای استفاده کنند، سوار شدن به اولویت، و دسترسی به باشگاه های منحصر به فرد که در آن آنها می توانند یک نوشیدنی یا ماساژ قبل از پرواز خود بگیرند.

پیچیده به نظر می رسید. آنها مجموعه ای از مزایای جامع ایجاد میکنند به طوری که مشتریان به راحتی می توانید مزایای اضافی آنها را دریافت خواهید کرد که آنها از سطح قرمز به نقره و به طلا برسند. نکته اینجاست که مزایا را در مراحل اولیه ارائه می دهند تا مشتری را به عقب وفادار بماند. هنگامی که مشتریان در جریان باشگاه و امکانات آن قرار میگیرد متوجه خواهند شد که وضعیت "طلایی" غیرقابل دسترسی است و مزایای بسیار خوبی را ارائه می دهد.


برچسب ها: وفاداری مشتری ،
آخرین ویرایش: شنبه 14 مرداد 1396 02:03 ب.ظ
دیدگاه ها ()
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 04:04 ب.ظ
Your style is so unique compared to other folks I've read stuff from.
Thank you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll
just book mark this page.
سه شنبه 15 اسفند 1396 11:47 ب.ظ
سوالاتی که مطرح می شوند واقعا مورد دلخواه هستند
اگر چیزی به طور کامل درک نمی کنید، اما این قطعه نوشتن است
حتی لذت بخش را نیز ارائه می دهد.
دوشنبه 14 اسفند 1396 09:46 ب.ظ
وای، ساختار وبلاگ بسیار جذاب! چقدر طول کشیدید؟
وبلاگ برای شما در حال انجام یک وبلاگ نگاه آسان است. نگاهی کامل
از وب سایت شما بسیار عالی است، بجز محتوای آن!
پنجشنبه 10 اسفند 1396 09:25 ب.ظ
سلام من kavin هستم، نخستین فرصت من برای توضیح دادن در هر نقطه، زمانی که من این پست را که من فکر می کردم خواندم
من همچنین می توانم به دلیل این مقاله خوب نظر بدهم.
چهارشنبه 9 اسفند 1396 08:54 ق.ظ
اوه خدای من! شخص داستان باور نکردنی! متشکرم،
با این حال من با RSS شما مواجه هستم. من نمی فهمم چرا من نمی توانم عضو شوم
آی تی. آیا کسی همان مشکلات RSS را دارد؟
هر کسی که جواب را می داند پاسخ شما را می دهد؟ تانکس!!
چهارشنبه 9 اسفند 1396 04:03 ق.ظ
معمولا در پست های وبلاگ نمی خوانم، اما می خواهم بگویم
که این نوشتار بسیار من را مجبور به نگاه کردن به
و انجام این کار! سبک نوشتن شما به من شگفت زده شده است. خیلی ممنون
مقاله خوب
پنجشنبه 3 اسفند 1396 10:48 ب.ظ
از آنجا که مدیر این وب سایت کار می کند، بدون شک
به علت ویژگی های آن، خیلی زود مشهور خواهد شد.
دوشنبه 16 بهمن 1396 08:28 ب.ظ
من واقعا از طراحی و طرح سایت شما لذت می برم. این بسیار آسان است
در چشم که باعث می شود آن را بسیار لذت بخش تر برای من به اینجا آمده و بازدید بیشتر. آیا شما یک توسعه دهنده را استخدام کردید تا تم خود را ایجاد کنید؟
کار فوق العاده!
جمعه 29 دی 1396 05:05 ق.ظ
من چند مقاله یا بررسی در مورد دوستداران وبلاگ نویس خواندم اما این بخش از نوشتن
واقعا پست خوبی است، آن را نگه دارید.
سه شنبه 14 شهریور 1396 01:26 ب.ظ
Hello there, You've done an incredible job.
I'll certainly digg it and personally recommend to my friends.
I'm confident they'll be benefited from this website.
دوشنبه 16 مرداد 1396 11:36 ب.ظ
Hey just wanted to give you a brief heads up
and let you know a few of the pictures aren't loading correctly.

I'm not sure why but I think its a linking issue.
I've tried it in two different web browsers and both show
the same outcome.
دوشنبه 16 مرداد 1396 09:13 ب.ظ
It's amazing to visit this site and reading the views of
all mates regarding this article, while I am also keen of getting know-how.
دوشنبه 16 مرداد 1396 07:18 ب.ظ
Hey there, You've done a great job. I will definitely digg it and
personally recommend to my friends. I'm sure they'll be benefited from
this website.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ


نویسندگان

  • Ehsan Pilehvar(2)

ابر برچسب ها

وفاداری مشتری